• Menu

Reisplanning 2022

Februari

In februari verblijven we vijf nachten op Texel, waar we onder andere een wandeling maakten door de prachtige Sluftervallei. We bezochten we de vuurtoren van Texel, die een prachtig uitzicht biedt over het eiland en de omliggende zee en we hadden een alpaca date!

April

In april maakten we een rondreis langs 4 Oost-Europese hoofdsteden. We hebben tijdens onze reis naar Sopron een nacht doorgebracht in Ústí nad Labem. Tijdens ons verblijf in Sopron, waar we een week hebben verbleven, hebben we verschillende steden bezocht, waaronder Wenen, Bratislava, Boedapest en het kasteel van Sumeg. Onze vakantie hebben we afgesloten met twee overnachtingen in Praag.

Juni

In juni waren we een maand op reis en we hebben ontzettend genoten! Onze eerste stop was in Nördlingen, op weg naar Italië. Na een overnachting zijn we doorgereden naar Nauders, Tirol, waar we één nacht verbleven. De volgende dag reden we via de Stelviopas naar Lovere, Lago d’Iseo, waar we twee nachten verbleven. Het was hier prachtig en we hebben volop genoten van de omgeving.

Hierna reden we door naar Sona, Lago di Garda, waar we twee nachten verbleven. We hebben hier onder andere een boottocht gemaakt om Sirmione te verkennen. Het was fantastisch om het Gardameer vanaf het water te zien! Na het Gardameer stond Le Marche en San Marino op het programma voor tien nachten. Helaas werden we daar geplaagd door vele muggen en hebben we besloten om twee dagen eerder weg te gaan. We zijn toen teruggegaan naar één van onze favoriete campings, Cisano/San Vito bij het Gardameer. Hier hebben we heerlijk kunnen genieten van de zon en een prachtig zwembad.

Onze vakantie eindigde in de prachtige bergen van Karinthië, Oostenrijk, waar we verbleven bij Gastehause Pernull in Hermagor. Karinthië staat bekend als de meest zonnige deelstaat van Oostenrijk en we hebben hier dan ook volop genoten van de zon en de natuur. Vanuit onze accommodatie maakten we verschillende uitstapjes, waaronder een bezoek aan de hoogste houten toren ter wereld, het proeven van heerlijke spareribs bij Henk in Mallnitz en het maken van een mooie wandeling in Nassfeld. Voor we terug naar huis keerden, hebben we nog een extra nacht doorgebracht in München. Helaas hebben we vanwege het slechte weer niet veel kunnen.

September

In september zijn we samen met mijn moeder naar Toscane gereisd. Op de heenweg hebben we overnacht bij Esther en Alessandro op de Ammerwald Alm. Daarna zijn we doorgereden naar Camping Norcenni Girasole in Figline e Incisa Valdarno, Toscane, waar we zeven nachten verbleven. Vanaf deze camping hebben we onder andere Montepulciano, San Gimignano en Florence bezocht. Op de terugweg hebben we voor het eerst de Timmelsjoch van zuid naar noord gereden en hebben we overnacht in ItIllertissen voordat we de volgende dag naar huis zijn gereden.

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *